13 September 2010

Perit Nya Hidup

pernah tak korang terfikir ada masa nya korang rasa dunia macam x adil je? contoh ny, korang berkawan 3 orang..lama2 berkawan dan membesar sama2 tup!!tup!! dah berjaya semua n salah satu dari korang berjaya sesangat, sorang sederhana n ko jer der probs even berjaya la tp x da nasib. tiap kali korang terfikir kenapa aku x berjaya macam si anu tu..padahal belajar , sama, kerja pun ada tapi nasib xder..dia hidup senang lenang ko pula terkial-kial nak senang..

dulu aku pon pernah mengalami cam2 ..syukur alhamdulillah sekarang dah beransur pulih berkat dengan kesabaran..dulu lagi truk aku tau..hampir give up betui2 macam dah xnak hidup jer..rasa nak lompat ke dalam parit jer...perrghhh. treng teng teng datanglah gadis ni menyelamatkan aku dan berikan semangat yang sepenuh nya tok aku berjaya. even skrang dah nak mula belajr berdiri dan pasti masa mendatang akan membuatkan aku berlari pulak.

bagi yang student tu banyak kes yang aku dengar dari rakan2 yang dah tak tahan pressure belajar, godaan la sampai ada yang sanggup bunuh diri. aku tahu lah aku belajar tak la setinggi mana tapi fikikanlah kalo rezeki kita d A jer toksah la nak lebih sampai ke C. yer la ada perpatah kata usaha tangga kejayaan. tp cuba tgk dunia sebenar.. berapa ramai org multi - jutawan 2 belajar sampai master phd? (pls sesiapa cuba cari yer) hmpir semua dari mereka bermula dengan belajar dari bawah dan mengorak langkah. hidup diorang lagi la perit tp at the end of the day diorang berjaya juga. sebab ilmu bukan semata2 untuk tunjukkan diatas kertas tapi bagaimana hendak mengaplikasikan ilmu yang kita dapat.

banyak contoh2 orang berjaya..koang buat kajian. well i know some of u out their dunn believe what i say so it up to you. aku xnak buat ribut nak berbalah sebab pendapat seseorang berlainan kan.  well all the best to every one yang ada mengambil peperiksaan dan yang bekerja , kerja dengan sepnuh hati.

terima kasih

2 ulasan:

Thanks bro,
tulisan bro jadikan aku bersemangat untuk teruskan perjalanan hidup

betul tu,mana ada jutawan yang ada kelulusan yang tinggi melangit.diorang cepat sedar diri dan berusaha untuk berubah.ada jugak yang sedar,tapi xda usaha nak berubah,(mcm saye kot..heheh).ada yang asyik dibuai mimpi...salam 6 syawal.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites