29 August 2010

53 Tahun....Merdeka kah KITA?????



well salam 1 malaysia kat warga malaysia yang membaca blog saya nie...kat sini saya nak buat persoalan kat tajuk kat atas nie...

sedar x sedar dah 53 tahun malaysia merdeka malah boleh dikatakan boleh bangun dengan diri sendiri tanpa melibatkan pihak ketiga yuntuk membangunkan negra kita yang tercinta nie..

so... kat sini saya nak membuat sesi renungan kepada readers2 yg singgah.

1) apakah maksud merdeka bg korang semua?
2) hormatkah anda dngan malaysia
3) well last sekali mcm mana cara yang sebenar2 nya hendak menyambut merdeka?

bagi pendapat sy la...malaysia dah memberikan yang cukup kat warganya but some sotong2 yg berusaha tok meruntuhkan kedamaian. hanya secalit belacan terkena baju putih takkan nak bising satu kampung..

bila saya tgk iklan kat tv yang tayangkan seorang warga malaysia yg menyelamatkan jalur gemilang..sedangkan ramai belia yang kat bus stop buat dunno jerr..so fikirkan semenjak 2 menjak nie sy sakit hati sgt kat wrga jiran yang sanggup buat pa kat jalur gemilang kita dan siap bakar and calit dengan n@%#* ..diorang x fikir apa yang buat tu bleh buat perang?????

walopooon saya nie bukan kaki news bila saya tgk jalur gemilang dibuat mcm tu .....korang pula rasa macam mana!!!!!
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com
tak payah tgk jauh2 dekat2 jer..bila lagu negaraku berkumandang saya rasa x ramai yang berhenti jap tok give some respect to it..
http://www.emocutez.com

apa2 pun saya bangga jadi warga malaysia sebab kerana malaysia banyak perubahan yang saya dapat rasakan...e2 baru tranformasi he3...MERDEKA! MERDEKA!MERDEKA!

0 ulasan:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites